środa, 30 sierpnia 2017

dziecięce ciakwostki

Nowy rok szkolny zbliża się nieubłaganie, mam wrażenie, że ktoś zgasił światło, a gdy ponownie je zapalił, wakacje prawie dobiegły końca. W tym roku doświadczyłam wakacji jako rodzic, który próbuje zorganizować czas wolny swojego dziecka - jasne, że mogłam zawiesić Jej klucz na szyi i powiedzieć, "my wychodzimy do pracy - pieczywo kupione, odgrzej sobie obiad, bądź grzeczna". Mogłam, ale jednak kombinowałam jak nie wieszać tego klucza.

Julka za tydzień rozpoczyna naukę w drugiej klasie - a, to moi mili nie przelewki - nie zadowoli ją książka z małą ilością treści - Ona szuka już ciekawych książek, tych które niosą ze sobą coś więcej niż tylko ilustrację i krótkie opowiadanie.

Szukałam, szukałam, aż znalazłam taką, którą zainteresowała się na poważnie.

DANE TECHNICZNE
Autor: Katarzyna Sowula
Ilustrator: Katarzyna Kołodziej
Wydawnictwo  Nasza Księgarnia

Niech Was nie zmyli tytuł - to nie książka o tym jak dzieci wpłynęły na losy świata. To zbiór ciekawostek, opowiadań o tym co dzieci dotyczy. Czy zawsze musiały do szkoły?, Gdzie chodziły za potrzebą", Kto był geniuszem muzycznym?

To książka, która odpowiada na te i 64 inne pytania w sposób, które zrozumie małe i większe dziecko. Dodatkowo jest pięknie ilustrowana, a całość sprawia, że Julka nie pyta, tylko opowiada o faktach o których ja nie miałam pojęcia.

Ale to nie wszystko - nie tylko ciekawostki, ale także zadania, które idealnie wpasowują się daną ciekawostkę.
Ciekawi? 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz