poniedziałek, 25 września 2017

Wanda Chotomska dzieciom

Ostatnio prześladuje mnie jedna myśl - spokojnie to nic strasznego. Dotarło do mnie, że olbrzymią frajdę sprawia mi pokazywanie Julce świata takiego jakim ja go widzę. Oczywiście nie chodzi tu o "moja prawda jest najważniejsza", "postępuj tak jak ja", ale o pokazywanie Jej tego co mnie zachwyca i przyglądanie się jak na to reaguje.


Nie od dziś wiecie, że jestem fanką książek - Julka w prawdzie nie przejęła nawyku wąchania ich, ale pokochała je prawie tak samo mocno jak ja. Dlatego też, na półeczce z książkami pojawiła się autorka, która była, jest i chyba zawsze będzie mi bardzo bliska - mowa tu i Wandzie Chotomskiej. 

Zapewne nie bez znaczenia jest to, że nie przeczytam już żadnej nowej książki Jej autorstwa. Chotomska towarzyszyła mi od dawna - tak lubię książki dla dzieci - lubiłam je także gdy ich jeszcze nie miałam, oczywiście mowa o dziecku, a nie o książkach.

DANE TECHNICZNE
Autor: Wanda Chotomska
Ilustracje: Artur Gulewicz
Wydawnictwo Nasza Księgarnia

Książka to zbiór bajek i opowiadań - zabarwionych humorem, magią i morałem - to obowiązkowa pozycja na półce każdego ciekawego świata dziecka. To książka, która się nie zestarzeje, bo interpretacje, odczucia są ponadczasowe, a dzisiaj czytając poszczególne opowiadania z Julką odkrywam je na nowa, patrzę na nie inaczej. 
Wanda Chotomska tym zbiorem połączyła pokolenia i mam nadzieję, że nie jednemu przypomniała jak to jest być dzieckiem i patrzeć na świat przez różowe okulary.



1 komentarz: